söndag 23 maj 2010

Regn, regn... regn

Ja idag blev det bakslag... när jag vaknade i morse hade det regnat i flera timmar. Allt var dyngsurt... skönt ändå för nu behöver jag inte åka till lotten och vattna. När jag har varit nere och vattnat har det tagit ett par timmar att vattna hela då allt har varit snustorrt och jag har inte hunnit lägga på marktäckning.

Jag tog mig i kragen och grävde ut andra bädden innan jag åkte till jobbet. Gud vad kvavt det var i växthuset!
Men envis som man är så grävde jag klart.



Det är ju berg under så det blev att gräva med en liten trädgårdspade.
men jag han klart med grävningen innan jobbet.

Under dagen har det regnat som f*n helt otroligt efter denna vecka som vi just har haft.

Efter jobbet fick jag fart och fyllde på jorden i växthuset.
Föst kledde jag in hålet med markduk sen i med
5 påsar med den gamla hästskiten och lite av lerjorden från
urgrävningen.

Blöt och geggig var jag när jag var klar med växthuset.
Men klar blev jag =)
Nu hann jag inte gräva ner några växter i jorden.

I natt ska det bara bli 2 grader varmt så jag fick ta in alla växter 
och bädda in blomvagnen ordentligt där alla stora växter står.


Spöken i trädgården =)


På tisdag är jag ledig nästa gång... 
Tror jag tar en ledig dag då =)

INGET GRÄVANDE i allafall!!! 

Sov gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10