lördag 22 maj 2010

En härlig dag till...

Vädret håller i sig, nu har det varit sommar i en hel vecka.
I dag fick jag jobba först, det gjorde inget iochförsig... för det har varit så varmt i dag att jag hade inte orkat jobba i växthuset.

När jag kom hem strosa jag runt en stund och småfixa hemma, sen gick vi ner och åt på den nyöppnade gillen/restaurangen vi har fått i området, vi åt mezes, det var mycket gått, vi kommer gå dit fler gånger
=).

Sen var temperaturen i växthuset ok för att gräva... 
och jag blev klar med första bädden =)

Tomatplanterna i pluggbrättet har vuxit på sig bra
nu när dom fått stått i mera ljus i växthuset.

Fina rötter precis lagom att plantera.

men jag har en bädd kvar att gräva...
Får se om jag kan få ork till att göra klart den i morgon.
Men det är en jobbar dag i morgon... så det får bli på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10