torsdag 27 maj 2010

Ledigdag - löning - regn

Vad kan man göra... då kombinationen Ledigdag - löning och regn blir =)

SHOPPING... 

Jag var på Uliriksdals handelsträdgård och köpte mig några 
pelargoner, kronärtskocka, broccoli. 
Fireworks Bicolor en kaktuspelargon


6 st Mini pelargoner =)


Var till lågpris växthuset och köpte petunior, blomkål

En japansk lönn =) för 59:-
Det kommer ta många år innan den blir stor
men den kosta inga 1000:- iallafall...


Dom här strandkrassingarna köpte jag för att samplantera med pelargonerna.
Hoppas det blir bra...

Det blev lite annat oxå men det är roligare att visa då jag planterat dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10