söndag 2 maj 2010

I dag satte jag mina först potäter...

Jag har ju aldrig tidigare satt potatis, i dag för det första gången i mitt liv =)


läs mer... här

Hästskiten vi hämta i går har jag börjat meja ner i jorden.
I min rabatt på framsidan av huset fick jag ner 4 säckar efter att jag tagit bort två skottkärror.

Gud vad fin jord det blev =) när jag blandat ner skiten.


min frösådda.... ja?? vad hette den nu då...





min klematis har börjat blomma den heter Finn.





Så här långt har Syrenen kommit.


Och så här långt har Klätterhotensian kommit

ÅÅÅÅÅÅÅ jag är SÅÅÅÅÅ glad att vi gått in i Maj.
Nu och minst 5 månader framåt är BÄSTA tiden på året =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10