fredag 21 maj 2010

Oj vilket väder!!!

Fantastiskt.... 25 grader... fast minst 40 grader i solen... har ju inte orkat göra några stora handtag idag på dagen!! vid 16 tiden gick solen i moln då vakna jag till liv!!

Jag fixa lite i rabatterna, båda på framsidan, grävde om lite planter och grävde ner nya. Nya planter som jag frösatt och odlat själv =). Senare på kvällen hjälpte min man mig att gräva klart i växthuset, min rygg är helt slut!! jag grejade det inte själv. Men jag hann inte klart =(  Men till helgen ska nog tomaterna komma i jorden... hoppas jag.

I helgen som kommer ska jag jobba, men är det så HÄR varmt gör det inget... för man orkar ju inte göra något mitt på dan iallafall.

Min Citronplanta hade tappat en citron... jag har nog låtit den hänga där i minst 2 år... så det var nog dax att "skörda" jag tänkte genast på att jag ville ta hand om fröna... OCH VAD HITTA JAG!!
Ett frö i citronen hade GROTT!!! =O
I CITRONEN!!!

nu är det dax att sova....'

SOV GOTT


1 kommentar:

  1. Vad häftigt att fröet har grott i citronen....kul!!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10