torsdag 17 februari 2011

På tal om snö...

Dom här bilderna måste jag visa, (det glömde jag i helgen) den ger en vink på hur mycket snö vi har fått! Snöovädret i fredag som lamslog hela Stockholm, brevbäraren kom inte, ALLA bussar var inställda, några skolor var stängda... en helt sjuk dag på jobbet med endast TVÅ betalade kunder på HELA dan!.

Snödjupet! ALDRIG varit med om det, här hemma.
Det var tillochmed spår i snön efter en snöskoter!!
I STOCKHOLM...?
Taket var tomt dagen innan...
Sen har vi haft besök på tomten! Någon har snott våran snöskyffel *grr* Så nu kan jag inte skotta undan snön, jag fick ta en lövkratta och kratta bort snön så vi kommer fram hemma på tomten. Som ni kanske förstår... så är jag är nu såååå j*a trött på snön och kylan nu!. 

I dag har jag en ledig dag och tänkte jag skulle ta tag i min såbod, jag vill bygga om lite där inne, för när jag byggde om där inne förra vintern anpassa jag bänkarna till sådder, för jag hade mina övervintrade växter i växthuset. Nu blev ju elräkningen så jädrans hög förra året, så jag måste anpassa bänkarna i förrådet/såboden att passa alla mina höga övervintrade växter oxå, Så i dag blir det att riva en sida i boden.

Men först ska jag åka iväg och kolla på en ny kamera =) jag ska inte köpa en idag... jag måste spara ihop pengarna först, och jag vill lära mig lite mera om systemkameror innan jag gör mitt val, jag har redan köpt "fel" kamera två gånger och det vill jag inte göra om!

Hej så länge... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10