tisdag 8 februari 2011

Jag vill köpa en ny kamera...

Jag vill såååå gärna köpa mig en ny kamera men jag vet inte vad jag ska titta på??? Jag vill ha en "riktig" kamera och om jag ska lägga ut 5000-6000:- kronor vill jag att det blir det som jag söker... MEN vad söker jag???

Finns det någon som kan hjälpa mig?? Vad betyder alla förkortningar och vad har man dom till???????????
Jag vill kunna ta färgstarka foton, Jag tycker att kameran jag har nu inte framhäver färgerna. När jag tar ett kort på en blomma kommer liksom inte färgerna med! Tycker jag ;)

Här har jag hittat två st som ligger runt min budget... men vad är den stora skillnaden mellan dessa två??
Nikon D3100/18-55 II DX för 4.995:- och Canon EOS 1000D/18-55IS för 4.495:-
Det är ju bara 500 kr som skiljer dom emellan är dessa något att ha?

ps.Googla runt lite och hitta en Kameraskola som verkligen går på grunden =) om någon vill se...

3 kommentarer:

  1. En kompis kollade in på fotosidan.se kanske det kan vara till någon hjälp. Skulle själv också vilja ha en bättre kamera. Men det ligger inte i närtid :(

    SvaraRadera
  2. Ja det vore kul med en ordentlig kamera, känner jag också! Har ingen koll tyvärr, men om du kollar min blogglista och går in på karin a fotografi o frågar kanske hon kan hjälpa dig, hon är jätteduktig fast hon "bara" är amatör.

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer det ska jag kolla... jag lär mig mer och mer googlar och läser... men vilken grekiska det är!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10