söndag 13 februari 2011

Min Pense sådd

3 januari satte jag dom första fröna


Idag hade dom kommit så här långt och det är dax att omskola dom nu.
Det ska bli spännande att få se vilka färger det kommer bli
För det kan ju bli vad som helst.

Förra årets Pense, som fröna kommer i från.

Sen kunde jag ju inte låta bli!
på plantagen hitta jag två fröpåsar till med fina penser.

ett par "mini" växthus fulla med frön =)

återkommer till detta inlägg sen... och berättar hur det går.

17 februari omskolning av mina första...


Jag valde nog lite för liten plats åt dom...
men jag har så dåligt med plats under extra ljuset

när jag är klar med boden sen får dom flyta ut dit.

2 kommentarer:

  1. Men hej vad roligt att du hittade in till mig så jag kunde hitta till dig. Backlura där går mina barn hos dagmamma på knäckepilsgränd eller den minsta de 2 större är i skolan nu. Backlura jag brukar gå mot golfbanan och däromkring med hunden. Nu har barna varit sjuka om vart annat så det har ej blivit så långa promenader tyvärr. Hoppas att det är ok att jag lägger till dig bland mina trädgårdsbloggar. Roligt att hitta nån som gillar trädgård som jag i närheten!!!!! Dessutom någon som gillar hund!!!! Ha en riktigt fin dag, vi hörs. Vill du byta fröer med mig så hör av dig. Under ringblomman uppe till vä på min blogg finns en lista. Kram Gela

    SvaraRadera
  2. Hej Gela
    Jag tänkte samma sak som du, vad roligt med en trädgårdstok i närheten och med hund =). Golfbanan går jag mycket på, på vintern, då är det min golf säsong brukar jag säga 'hihi' (spelar inte golf). Jag såg din frölista, tänkte göra en lista jag med ska bara sortera färdigt alla frön, och det tar ju tid! / Mari

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10