onsdag 2 februari 2011

Har varit nere på lotten =)

I måndags sken solen på mig och Shaggy, så vi tog en promenad ner till lotten. Det tog lite längre tid än vanligt att gå ner för det var så halt... normal går jag ner på 20 min men det tog dubbla tiden i måndags, men det gjorde inget för det var sååå skönt.

Min lott ligger i skugga, solen står så lågt så här års.
En stor syrenhäck skymmer, men i sommar
då solen står högt kommer den åt att skina hela dan.
Under snöhögen ligger all hästskit
som jag och Anne hämta i höstast
Det mesta av skiten vi hämta har brunnit klart
Men några säckar var med färsk skit...
där hade snön smält bort,
det måste betyda att det "brinner" trots kylan?
Shaggy mös i solen, här hitta han en fläck som lukta gott
ÅÅÅ den var han ju tvungen att rulla i =)

Fredag är min nästa lediga dag... hoppas vi får göra om promenaden då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10