onsdag 23 februari 2011

fortsättningen på... ombyggnaden i boden

I dag hade jag min lediga dag och börja dan med en lång härlig promenad i solen, det har ju varit så kallt på sista tiden att inte ens Shaggy har velat vara ute!



Jag var Bra kall då jag kom hem efter promenaden, då var det bara att jobba sig varm... Jag satte fart med boden. Jag fick riva lite innan, jag fick sätta igång och bygga upp, jag hade ju inte hunnit riva allt.

Det var här jag sluta sist och börja nu...
Varför jag bygger om?? jo bänken var för djup! jag nådde inte till växterna som stod längst in, värken på bänken eller under och jag hade ingen plats för alla höga växter, dom fick stå mitt i gången så jag själv inte fick plats!

Återvinning... allt material tog jag hand om... f*n vad "duktig" jag hade varit då jag byggde den här bänken förra året (det var ju faktiskt i februari då mé) jag hade både skruvat OCH spikat överallt!

Här hade jag behövt ett par händer till...
Det blev några svordomar då det nya regelverket skulle upp, hålla och skruva utan hjälp var inte lätt! Envis som jag är höll jag på hela dan och hela kvällen, vad trött jag är på att bygga! jag vill hålla på med växterna tänkte jag hela tiden, så jag kom en bit... så jag fick fixa med växterna oxå =)

Vad med plats det blev =)
Det blev bättre än vad jag hade tänkt mig =). Nu når jag alla växterna och dom höga står nu uppe i den vänstra hörnet. Nu hann jag inte klart helt... belysning till översta hyllan ska upp och elen ska dras till allt. Innan jag kan ställa alla växterna där... arbetsbänken är fortfarande full.

Här kan man inte komma fram =)
Till helgen är jag ledig, då ska jag göra klart här... och nu ska jag sova, ska ju upp och jobba i morgon och här sitter jag!!

Sov gott alla, det ska jag göra...



3 kommentarer:

  1. vad duktig du är ! Det ligger mkt i "en bra kvinna reder sej själv"
    Det var verkligen en massa växter du har.
    // Susann

    SvaraRadera
  2. Vist är det så " en bra kvinna reder sig själv" *hihi*. Det är änglatrumpeter, bananer, fuschior, pelargonier och några palmer som jag satt från eget frö som jag har där.
    och lite annat jag "provar" att övervintra, men många har dött tyvärr... har inte varit så duktig på att vattna! / Mari

    SvaraRadera
  3. Gud vad duktig du är!!!! Instämmer bra kvinna reder sig själv. Men ibland är det ju bra att få lite hjälp. Vi höres, kram Gela

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10