fredag 25 februari 2011

Blommig fredag - En Gnutta Grönt

Det här verkar kul... jag hänger med =)
Här kan du läsa vad det är
om du inte vet det...

Min första Blommiga fredag blev med temat "en gnutta grön" 
och det jag hitta bland mina bilder som jag vill visa var
 krydd-tagetesen som verkligen överraska mig förra året... 
Jag tog frön från en urna som stod på ett torg hösten 2009
Den var helt utblommad, liten och ynklig planta
som jag tog fröna ifrån.
Så jag hade ingen aning om att dom blev så fina.

Jag är en av de få... som gillar tagetes =)
i vår blir det att sätta mera av denna jag vill ha massor
För dom blomma så länge och man behövde inte plocka på dom,
dom skötte sig själva.

Passar på att önska er en trevlig helg

9 kommentarer:

  1. Här var det verkligen en gnutta grönt bland det gula. /Anja

    SvaraRadera
  2. Kul att du hänger med! Ja den tagetes gillar jag också!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Jag är också en tagets gillare just att de blommar så länge//Britt

    SvaraRadera
  4. Jätte fint. Men tagestes är en både bra och söt blomma. Kanon!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blomsterprakt.
    Tagetesen har ju blivit lite ratad hos mig men din sort är ju riktigt fin.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Den tagetesen är ju så söta med sina små solar till blommster och så många blommor. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Den tagetesen var fin tycker jag, hör annars till dem som inte är så förtjust i den...

    Vad fin din blogg har blivit, väldigt vårig och vad bra det blev med flikarna, mer lättöverskådligt! Har visst inte varit inne på ett tag märker jag.

    Ha det bra,
    kram!

    SvaraRadera
  8. Ser verkligen fint ut! Tur hade du med frön också:)

    SvaraRadera
  9. Hej och vad kul att du hänger med på blommig fredag!
    Kryddtagetes är inte bara blomvilliga, de gör ju nytta i jorden också!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10