tisdag 8 februari 2011

Grönsaksfrökedja...

Kuvertet låg i min brevlåda i går som det var lovat =), nu är det första varvet för denna kedja, den borde hinna komma två gånger till under våren. Jag var nr 4 på listan och vi är 10 st. Denna gång kom jag över...


  • Rödbeta "beta vulgaris" weibulls Rödbeta har jag inte satt tidigare ska göra ett försök i år, rådjuren ska vist vara förtjusta i rödbeta... på lotten har jag ju gått om rådjur!
  • Chili Vinagrito Som chili tok!! var jag tvungen att ta denna =) men jag kommer inte så den i år jag har tillräckligt.
  • Citrongräs Det var inte så många frön men det räcker till mig som bara vill prova har inte satt denna tidigare
  • Rosmarin Lord Nelson Så rosmarin från frö!! det kommer ta tid! men jag vill prova =)
  • Luffa acutungula En konstig gurka!!
  • Rädisa white Buauty En vit tidig sort, kul... jag har inte satt en vit tidigare
  • Persilja "comun3" En blad persilja, bara måste ha... hade bara kruspersilja i min frölåda

Luffa acutungula jag har googlat, men hittar inte riktigt vad det är... NÅGON SOM VET??
Det verkar vara en gurka man kan göra tvättsvamp av *hihi* Är det någon som kan hjälpa mig vet du var, när och hur den ska växa?? och HAR ni haft denna? berätta... gick den att äta??

2 kommentarer:

  1. Mmm, citrongräs är så gott! Jag har en planta som jag fått av en kompis så har inte sått själv, den står i köksfönstret året runt. Man kan ha den ute på sommaren men jag är rädd att glömma ta in den så den får stå där jämt. Använder den ibland när jag lagar asiatisk mat, mums!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra tips =) att sätta i en kruka så man kan ta in. Tack och kram =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10