söndag 20 december 2009

Var på Botanska trädgården 5:e aug

En vardagsledig dag...
Jag kallar dom dagarna för det, för jag får ju en dag i veckan ledigt då jag jobbar varannan helg, 
den dagen är MIN!!! Då gör jag något....jag vill göra = "egentid"


Den här dagen hade jag valt att åka till Zetas vid kungenskurva
på vägen hem kom jag på att jag skulle ta en sväng till Botanska trädgården oxå...
En hel del hade redan blommat ut men bland grönsakerna hitta jag lite kul...


Här var det Tamatillo.



Piplök


En typ av sallad....?? mins inte riktigt


PUMPA!!!!



Här är det sallad i allafall....



Bondbönor...


Rosenböna


Lagerblad.... HÄFTIGT STOR!!!


Minns inte namnet.... men jag har frön, som jag inte satt!!! kanske det blir av nästa år.


Om jag minns rätt så hette denna Elefans Bamby... VILL HA!!!!!

Det var en så varm dag denna dag så jag orkade inte gå hela... jag tar nog en sväng hit igen nästa år men då vill jag ha sällskap av någon... med samma intresse som jag :) så man har någon att prata med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10