söndag 27 december 2009

Odlingslotten dag "4"

HELT otroligt jag kan fortfarande gräva...
Det är ju inte så många dagar jag har hunnit varit här nere!
Mornarna är mörka! men jag har varit ner med löv innan jobbet i veckan. Kvällarna tar slut vid 15 tiden då har solen gått ner. Så efter jobbet kan jag inget göra! 
Dag 4 den 24:e november ledig från jobbet och jag gräver :)





"rummet" med jordgubbar och lök ligger till vänster.
Här har jag grävt fram en bred gång så jag kan komma in med skottskära.
Till höger blir det en rad för div grönsaker, raden efter den till höger kommer jag sätta hallon, svartvinbär som står huller om buller på lotten och en krusbär som jag ta hemmifrån. 




Längst ner står en stor röda vinbär och rabarbern.




Så lite löv på plats...




Rabatten framför har jag inte gjort något åt i år... där växer det en höstanemon som jag tänker ta hem i vår och sätta i min trädgård. För här ska det få växa en massa ettåriga lupiner och tagetes.




Jag fick ett tips :)
Plantskolan ska läggas ner i Riddersvik så jag fick ta hur mycket jord jag ville.
*puh* det var tungt men jag fick med mig några säckar i allafall.




Medans jag grävt har jag hittat lite olika växter, 
här är en ros som jag flyttat på, får se om den tar sig i vår...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10