söndag 27 december 2009

odlingslotten dag "2"

Nu har jag jobbat ett par dagar och inte hunnit ner till lotten :(
Det börjar bli brottom... hela lotten består av tung lerjord.
För att få någelunda jord till nästa år gäller det att blanda i så mycket löv och sand det bara går.
Löv är ju inge svårt att få tag på, finns överallt men sand! 
det måste jag köpa!! 


Jag har läst på när det gäller jordförbättring, man behöver inte köpa en massa saker för att få den fin men det kommer ta ett par år...gröngödsling är vad som gäller! jag vill inte lägga ner pengar på denna lott, jag ska lyckas utan pengar och använda mig av vad naturen erbjuder. Har varit nere på stallet och pratat med dom, jag får ta hur mycket hästskit som jag vill :)



Här ser man placeringen av lotten, det är det första.
Man ser lådan... det är den 18:e nov!!! bråttom!!!




Hela lotten var inte grävd en stor bit var fortfarande gräs.
Den kanten vill jag fixa till... 




Jag grävde som en tok! måste bli klar innan frosten kommer.
Här har jag flyttat ut lådan, och lagt en pinne som märkning på hur långt jag ska gräva.




Så, nu börjar det likna något.
Jag följde grannens linje... hamna utanför vattenkranen. 
Undra om jag har gjort fel?
men jag hade ju ingen att fråga... om tomtgränsen ;) 




Det här ser ut att bli tufft!!
Hur i hela friden ska jag hinna, allt ska fyllas med löv oxå!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10