måndag 21 december 2009

Hitta mera bilder från juli...


26/7
Solen börjar gå lägre... så solen skiner på gränsen till rabatten :(



Vy från hundpromenaden vid sjön 27/7



VÄLKOMMEN IN...
Till höger byggde vi en "parkeringsplats" åt Emelies moppe.



OJ... lite stökit men det ser ju alltid ut så här!
jag håller ju alltid på med något!!
Projekt i varenda hörna!!!



Man ser det inte på bilderna men till vänster står boden.
Här är min upphöjda rabatt på framsidan, den står i skugga nästan hela dagen.


Min favorit tagettes, den köpte jag på vägen hem från Sundsvall då jag i maj var uppe och hälsa på hon min vän Sussie.



Här syns grinden, den byggde jag en helg då jag "inte hade något att göra" 
Jag byggde den för jag är sååååååå läss på grannarna som hela tiden ska komma och prata!!! 
JAG HAR INTE TID!!!! jag vill pyssla i min trädgård. Det ska få växa något fint där nästa år.





Nu har jag städat ur boden här ska det byggas :)
Under bänken ska det bli ordningställt så jag kan övervintra mina växter där...
På bänken ska det ordningställas så jag kan ha mina odlingar där nästa vår.



Min älskade hund


30/7.... Gurkan är på väg ut ur växthuset.



Min ängel som inte har vett att växa på höjden!!!
en typ av mini ängel eller...... änglar ska ju bli minst 2 meter höga.



MEN blomma kan den!!! 17 st klockor på denna lilla på en gång.


Vy från trappen ner mot grinden... inte mycket tomt jag har :(
men det får duga.
När jag blir "stor" ska jag skaffa mig ett hus på landet med stor tomt och stooooooort växthus.



Plantera om alla växterna det blev mycket bättre tycker jag :)




Lite pyssel har jag hunnit med oxå...
Byggde en låda som passa på bordet, måla den med kaffe! :) och plantera lite blommor i, med ljus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10