lördag 26 december 2009

Bilder från september

I september var det fortfarande varmt på kvällarna.
Två veckor in i september kunde man gå i shorts :)



Men nu var det dax för lite höststädning... alla krukor behöver diskas.


Bananen bara växer och växer :)
Hoppas bara att den kommer få plats i växthuset i vinter...



September... Pelargonfröna börjar mogna



Dax snart att skörda melonen...:)



Spikklubba "svart"
den säljs som svart men den blir lila.



En dag i september upptäckte jag Lövsta kollonilotter :)
Jag gick ofta hit med Shaggy och njöt av allt växter.
På bilden ser du en Ricin, ettårig växt som är giftig... men fin :)



Så... nu fick jag tag på virke... en granne hade rivigt sin altan,
och jag tog hand om alla plankor och byggde mig en odlingshörna.



Byggde i olika former och höjder så det blir lite kul...
Nästa år blir det sallad, lök, tomat, kryddor och en massa annat här :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10