söndag 27 december 2009

Odlingslotten dag "1"


Jag har alltid velat ha en odlingslott, men hela tiden trott att det var en dyr historia...
Men så fick jag veta att det kunde handla om 100:- i månaden :)
En helg i början av november var jag ner till kollonilotterna i mitt närområde, och fick tag på ett telefonnummer till uthyrningsansvarige :) Vi bestämde träff den 8:e nov.
Det fanns fyra lotter lediga, jag fick välja vilken jag ville :)

En av lotterna var störst... 135 kvm.
Låg bra till med egen vattenkran och nära till "servicehuset"
med litet pentry och toaletter.

Den 13:november var jag ledig och hann göra lite... planering
Lottens tidigare ägare hade kört en jordfräs över hela...
Det var bra för då kunde jag planer hur jag ville ha det :)


Han hade även lämnat en massa växter...
Hallon, vinbär och rabarber står här på ena kortsidan mot söder.


ovanför raden med hallon och vinbär började jag gräva första gången...


En STOR rabarber ser det ut att vara :)
Det kommer nog bli en och annan rabarber paj nästa år. *ler*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10