måndag 21 december 2009

Bilder från augusti


Kortet taget från övervåningen från Emelies rum.



Bananen växer dåligt...



Altanen 
Förra hösten byggde vi den, i år var det meningen att vi skulle bygga tak... men vi hade inte råd!! 
det får bli nästa år...



Här i hörnan står mina änglar.





I vägg-växthuset bor mina orgideer under sommaren





Nätmelon räkna men tappa räkningen vid 60 st blommor.



Min enda melon som jag fick.... 8/8
Jag var dålig med att pollinera så det blev bara en melon!



Min hörna
Sitter här ibland på kvällen och läser en bok och lyssnar på musik.



Mjöldagg! gurkorna blir gula då, dom går att äta smakar som vanligt men ser inte ut som att man vill smaka.
Om man tar tag i det när man upptäcker mjöldaggen så kan man ta bort det med mjölkvatten.



SÅ nu har bananen satt fart... i slutet av augusti.





Klematisen är så fin i tujan.



min kruka på trappan.



Min älsklings ängel 



Den har så vackra blad.



Altan på framsidan. till vänster växer vindruvan, bilder på den kommer.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10