onsdag 18 januari 2012

Städning av boden.

Två kvällar efter jobbet tog det att städa av all ohyra och plockat av alla torra blad från mina övervintrade växter i boden. Det är inte lätt att skölja av växterna utan rinnande vatten! Jag måste hitta ett sätt att skölja växterna på... utan att det går åt så mycket vatten, det blir så mycket att släpa på. Jag försökte doppa dom upp och ner i en hink, men problemet blev ju att en massa jord ramla ur, trots att jag försökte "bädda" om krukan ordentligt, men det gick! tillslut.

Mina chili plantor var det värst med... dom var fulla med
bladlöss och en massa gegga från deras mjölk.

Det blev inte så många chiliplantor kvar!
(En hel del står inne i husvärmen och mår bra 
så jag blir inte utan om dessa skulle dö)
Flera hade dött, för temperaturen på golvet där dom stod har legat på 10 grader.
Dom vill stå i minst 15 grader, sen kan det vara vattningen oxå
Det har inte varit så så mycket av den varan ute i boden under december.
nu står dom på översta hyllan där är det 20 grader varmt.

Pelargonerna ser så fina ut, så här gröna och fina
har jag aldrig haft dom i januari tidigare.
dom har fått mycket mera ljus i år.
Runt 12 timmar per dygn.

Här står dom nu ny duschade och plockade =)

Min brokbladiga änglatrumpet

Rosa uppstammade bogavilla, har massor med blad
Den brukar vara helt karl nu vid den här tiden

och min stolthet...
Frösatta väderkvarnspalmen från 2008

Det var lite från min bod...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10