torsdag 29 april 2010

Var på Ullriksdals handelsträdgård i dag

Jag skulle BARA titta... =)
Men jag kom hem med två klematis "Georg". Det blev den för den blommar från tidig vår till sen höst sa dom, först hade jag tänkt att rabatten på framsidan skulle gå i rosa och vitt, men denna var blåviolett, det fungerar oxå i hop med rosa...
Klematisen...


Det blev två pelargoner oxå jag har alltid velat ha brokbladiga men aldrig haft några.
Dessa hade långa "skott" som jag ska ta och sätta i vatten och rota så jag får en buske.


Lite bilder från Ullriksdals handelsträdgård




fast det är tidigt... att sätta ut växterna, så stod dom ute.


I växthuset stod Pelargonerna

Jag fick en prat stund med Bosse Rappne oxå om jord och kompostering.

Nu ska jag ut i boden och plantera om Pelargonerna =)
Om jag inte gör det nu blir det väll inte av... om jag känner mig!
 i morgon får jag nya ideér och glömmer bort dom!!!

SOV GOTT



1 kommentar:

  1. Härligt med besök på en handelsträdgård!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10