söndag 11 april 2010

Odlingslådorna på tomten



Förra hösten byggde jag mig några odlingslådor... dom blev faktist anledningen till att jag skaffa odlingslotten *ler*

En dag då jag var ute med Shaggy fick jag syn på en hög med plankor utanför ett hus i området. Dom kom från deras altangolv som dom skulle byta. Jag ringde på och fråga om jag fick ta dom... och det fick jag.
Då väcktes ideen att bygga odlingslådor på tomten.

Problem med kirskål och kvickrot har gjort att jag givigt upp... men om jag bygger lådor kan det gå...


så här bra blev det :)
Längts bak blev det smala djupa bäddar till tomater
Framför dom något lägre lådor till paprika.
liten hög låda till höger, till en av mina änglatrumpeter
En låda till kryddor framför den
och en låg "stor" låda till morötter och rädisor.

Det var när jag byggt klart dessa som jag upptäckte att det inte skulle räcka till sallad och lök
Hmm, om man hade en odlingslott...

Idag fick jag färg på lådorna...

jag valde brunbets så dom inte sticker fram så mycket...
imorgon ska jag fylla upp dom med jord och sätta morötter.


1 kommentar:

  1. Oh vad duktig du är! :D Där kommer det nog växa bra...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10