måndag 26 april 2010

Årets första myggbett =)

Kan man bli glad över myggbett... ja det första =) men inte dom andra förstås...
Jag jobba i helgen men all ledig tid var jag ner på lotten. Jag blev klar med marken där pallkragarna ska stå.
Suck!!! att jag kan aldrig bestämma mig! först hade jag ju grävt upp en hög med jord på den plastsen för att odla potatis där, men jorden där var FÖR lerig!! jag insåg om jag skulle sätta potatis där skulle jag inte få upp några!! Nu har jag jämnat ut marken igen och det blir att bygga pallkragar på tisdag. Då ska jag vara ledig och vädret ska bli KANON =)

I växthuset frodas växterna, på dagarna blir det så varmt så jag måste komma i håg att öppna dörren på morgonen, så det blir vädrat.


Änglatrumpeten envisas med att fortsätta blomma.
Bananen har fått två nya blad, och slår i taket!


Bogavillan har massor med knopp och tillochmed börjat blomma =)


"Mini ängeln"
Klockviolbusken (lila)
Den har klarat sig, YES, jag var orolig att den hade dött,
Nu klippte jag den ingenting förra året, TABBE!!! nu är det fyra långa pinnar.
Jag har sett en bild på en uppstammad mini ängel, som var JÄTTE fin
 kanske jag ska våga klippa bort tre "pinnar"
och stamma upp den.

Min frösåda fikon syns oxå på bilden såg jag... fröna fick jag från en köpekrukt.
Den är bara ett år nu, dom växer fort!

Pellisarna står långa och rangliga!!
MÅSTE ta mig i kragen och plantera om dom...
och klippa ner dom innan det blir försent.


Och så var det mina tok inköp på Lidl.
Jag tömde hyllan... =)
Dom sålde rötter 2 eller 3 pack av olika perenna växter, för bara 10.-/st
Här är bara en låda av dom som jag satte i godislådor, för jag vet ju inte än var jag vill ha alla plantorna.
Jag får avhärda dom och så-småning-om sätta dom i jorden, 
när jag har bestämt mig för VAR??

Nä NU ska jag göra i ordning mig för att åka och jobba....
Jag börjar kl 11, det är skönt, då kan man ta det lugnt på morgonen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10