fredag 9 april 2010

Trädgårdsmässan dag 1

Halv 10 var jag på plats. Det fösta jag gjorde var att länma in min dramaten vagn i "pant a plant" och gick bort till montern där jag köpte min bananplanta förra året. I år hade han en annan sort.
Denna är en Sikkimbanan
som får rödfläckiga blad på undersidan
härstammar från Indien.
En meter hög med kruka. för 150:-


Sen tog jag en sväng runt och titta på alla fina utställningar och samla inspiration. 


Det här var läckert :)
Ett drapperi av växter

Ett litet växthus, med förråd på baksidan.
lagom för den lilla odlaren...
MEN har man en gång börjat kan man ju inte sluta!!!!!

Vet inte om ni ser...
men det är en hängmatta av grenar med en massa blommor på.

Några hängbukssvin.. jätte söta :)

Årets pelargon Äggskalspelargon


närbild pelargonen...


Jag hade sällskap av Österläge halva dan,
vi gick på några föreläsningar och shopa loss :)

Vi kunde inte låta bli, att köpa en varsin knöl av holländarna.
Crinum x powellii heter kalljordskrinum på svenska.
Knölen var stor och tung...
Den ska vara rosa men kan bli vit oxå...

Jag shopa lite till....


Ett par riktigt bra arbetshandskar, i rätt storlek! nr 6

Ett par planteringshandskar i storlek 6
jag köpte ett par på Kista mässan och dom var uveräna... så jag blev så glad
när dom hade flera i min storlek.

POTATIS

Tidig sommar sort den har fått pris.

en annan sommar sort

en tredje sommar sort.

Fick med mig 5 st sparris planter oxå.... *ler*

Och det BÄSTA... odlinstråg 6 st
 8x12 celler = 96 st i varje
Den ska jag plantera alla tomater, paprika, och salladplanter i.

äntligen framme vid bilen... kl 18,30
förra året tog jag samma bild, med banan vid bilen :)
denna gång slapp jag snöstormen,
för det var det förra året.

Så nu ska jag gå och lägga mig... en dag till på mässan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10