onsdag 21 april 2010

Jävla aprilväder... och askmoln!!!

Det är såååå typiskt... när jag jobbar skiner solen och när jag är ledig regnar det!!!
Sist jag var ledig var ju i tisdags, då var det skapligt väder, jag fick ju växthuset städat.

Jag hoppa in och jobba extra för att mina chefer skulle flyga till Malta i fredags, men dom kom inte längre än till Arlanda. Det var egentligen min lediga helg. Det var väl tur i oturen att dom inte kom i väg!! dom andra som hann åka till Malta, fick en bussresa på 36 timmar för att komma hem.

Så visst blev även JAG drabbad av Askmolnet från Island, solen sken ju HELA helgen, jag hade kunnat varit på lotten istället.... Nu ska jag vara ledig två andra dagar istället för helgen, men jag slår vad om att det kommer vara kalt och regna dom dagarna!

Är ledig i morgon... Jag tänker trotsa vädret i morgon iallafall!!! och åka ner till lotten, synd att man inte har galonbyxor... såna som man satte på ungarna när dom var små, det hade jag behövt.


****************************

I förrgår var jag ner på lotten på morgonen innan jobbet.
Jag hade grävt upp en massa lupiner som vildvuxit sig huller om buller.
och plantera dom på EN plats. Så lite har jag ju hunnit göra denna vecka =)

Får se vad jag gör i morgon
 hade planerat att måla redskapslådan, 
det kommer ju inte gå 
 för det ska ju regna hela dan...

Jag återkommer i morgon kväll och berättar vad jag hitta på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10