onsdag 28 april 2010

Dumma hund...!!!

Shaggy stack i dag då vi var ute i skogen, jag har inte haft han lös på jätte länge för han har har varit så skällig mot både hundar och folk. Förra sommaren jaga han en orienterande pojke upp för ett berg!!! efter det har jag inte vågat haft han lös. I dag träffa vi en stor tvåårig bussig hund och dom trasslade in kopplen, så jag knäppte lös Shaggy. När dom lekt färdigt tänkte jag att jag skulle låta han vara lös ett tag... vi tog en lång runda i skogen och han MÖS jätte kul att se honom springa runt och rulla sig =)

Jag hitta några långa pinnar som jag ska ha till spalje till bönorna och började gå mot lotten. Shaggy tvärstanna på vägen och lät mig gå vidare själv... det brukar han inte göra, utan han brukar hålla sig i närheten av mig.
Jag ropa på honom och då såg jag hur "djävulen" flög i honom!!! 
Han rusa som en kanon i väg över ängen bredvid, IFRÅN mig??? Jag fortsatte gå mot lotten 
-han kommer snart på att jag är borta, tänkte jag...
Jag stod och vänta på honom säkert i 5 minuter...långa minuter... man hinner ju tänka mycket.
Jag gick och hämta bilen (den stod inte många meter bort) Då han hör motordjudet brukar han ALLTID komma för han vill åka med, MEN nej ingen Shaggy????
Jag gick ner till lotten, kanske han var där...
JA, det var han =). Men när han fick syn på mig stack han igen?????? in i skogen denna gång.
Så här han han ALDRIG gjort förut, jag gick in i skogen och under en gran stod han.
Jag sa till honom - VAD I HELA FRIDEN HÅLLER DU PÅ MED!!!
Då! kom han ! *skratt* helt in rullad i skit!!!! =(
Jag kunde inte vara arg på honom utan berömde honom för att han kom. 
Så han inte nästa gång... är rädd för att komma fram.

Men... HUA vad rädd jag var ett tag, nu kommer det nog dröja ett tag till, innan jag vågar släppa honom igen.

Gissa vem som fick duscha när vi kom hem...

Innan allt detta hände hann jag ta lite kort.





Jag har förstås varit på lotten i dag... det här gjorde jag där.

Sov gott det kommer jag göra =)

1 kommentar:

  1. Ojoj vilken buse :) Visst är det jobbigt när dom sticker så där! Våran första hund kunde vi inte ha lös alls för då stack han iväg och jagade! Milla är inte alls sån..hon springer aldrig så långt ifrån mig! Det är skönt! Ha en skön kväll! / Irene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10