torsdag 15 juli 2010

... så här sluta det!!

JA nu är dagen inte slut än.... MEN, jag kunde inte släppa att jag inte hitta algmedlet så jag stack iväg och skulle köpa nytt, jag var i tre butiker och det var antingen slut eller så hade dom inte!!! Men jag köpte nya penslar, som vi saknade för att kunna måla färdigt... (hade glömt dom förra framme så dom torkat!!!) När jag kom hem tog jag och måla klart på plåten ovanför fönstren, skura av golvet så gott det gick utan algmedel!! fick väggväxthuset på plats och tog fram bord och stolarna =O) ÄNTLIGEN kan man sitta på baksidan i skuggan om dagnar... det har varit efterlängtat. Nu har man ju inte hunnit uppleva denna OTROLIGA sommar ÄN!! jobbar fortfarande =( Men på måndag är det min tur att få semester, bara tre arbets dagar kvar... ska jobba i helgen. När jag var klar med det, fick jag upp tvätten på torkvindan =O)

nu vill jag visa lite vad jag gjort =)

Först min tvättbalja med ringblommor och lycktan
Det blev så fint tycker jag längtar till i kväll då det blir lite mörkare,
 då ska jag tända ljusen.



ÄNTLIGEN gick jag möblerna på plats.
På bordet la jag ringblommorna jag plocka här om dan
på tork... ska göra ringblomsalva på dom.


Mitt väggväxthus från IKEA kom på sin plats.
i den har jag alltid mina Orkideer på sommaren.


Min "nygrävda" rabatt på framsidan, in mot staketet är det till 100% skugga 
och inget gräs vill växa. Så jag grävde upp en rabatt där och satte skuggväxter istället.
jag grävde inte den i dag... men jag ville visa er =).
framför rabatten ska mitt betong-rabarber blad ligga... när jag gjort det...
Det kan nog bli av på semestern.


Salladen... gud vad den växer =)
fem sorter har jag där...


krassen har börjat blomma =)

och min fina petunia måste jag få visa, 
den är så vacker med dom dubbla blommorna

till sist....BILDBEVIS!!!

JAG HAR HÄNGT TVÄTTEN *ler*

nu ska vi äta midda men sen ska vi göra klart på baksidan.
gubben har sin sista arbetsdag i morgon...
och vi SKA bli klara med baksidan innan semestern =)
Plankorna till detta är fördig målade... bara att smacka dit!
sen är det "bara" två plankor kvar att grunda och måla.
Så i morgon blir vi klara =)
då kommer nya bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10