torsdag 15 juli 2010

Hur ska denna dag sluta......

Jag börja med att ta sovmorgon =) gick upp kl 9,30 jag är ledig i dag för jag ska jobba i helgen. Jag börja med att dricka en kopp kaffe ute på altanen på framsidan där var det redan 24 grader varmt tog med mig min bok av Lena Israelsson "köksträdgården" och läste lite om sallad, det är världens bästa bok om odling av nyttoväxter.

När jag vaknat till tänkte jag gå upp och hämta tvätten som jag satte på i går kväll, gick ut på baksidan och satte upp torkvindan. Fick då syn på platsen på altanen som jag vill ställa mitt väggväxthus på... Golvet var skitit av alger, gick in för att hämta skurborste och algmedel, kunde inte hitta algmedlet, men jag hitta fingerborgblomman som jag plocka på hundpromenaden i går... just det! fröna i kapslarna måste jag ju ta hand om, då jag gick in för att hämta något att lägga fröna i fick jag se att blommorna i vardagsrummet ville ha vatten, just det...tvätten!

Jag gick upp på övervåningen för att hämta tvätten som jag skulle hänga!! då fick jag syn på byrån som min dotter inte längre ville ha och ställt ut i hallen på övervåningen. Då fick jag en idé *ler* den kan jag ju ha på toan på undervåningen och ha sjukvårdsgrejerna i. Jag har länge tänkt att jag behöver ha dom där inne istället för i badrummet på övervåningen, för vi går alltid in på toan nere, som ligger direkt innanför ytterdörren och tvättar rent om någon gjort sig illa. När jag fått ner byrån skulle jag leta efter något lämpligt att dela upp med i lådorna så allt kunde sorteras. Gick ut i boden och hitta några lådor.

På väg in i huset igen fick jag syn på krukan på trappen... där i har blommorna växt sig så stora att man nästan inte kommer in! Den måste flyttas tänkte jag, den fick stå vid den nygrävda rabatten istället, och så ställe jag några tomatplanter på trappen istället dom vill ha mera sol... så ja... nu var det ju tvätten jag höll på med!! jag ska bara ta en paus och en kopp kaffe tänkte jag och nu sitter jag här och bloggar istället!!

Lider jag av något???? Jag får ju aldrig något gjort *skratt* Ska se om jag kan hänga tvätten nu eller om jag fastnar på vägen....

1 kommentar:

  1. Haha...det där känner jag igen :)
    Ha en skön dag nu! / Irene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10