lördag 5 juni 2010

Min stackars Shaggy... han slet av en klo...

I går när jag kom hem från jobbet och tog en sväng med Shaggy märkte jag att han halta på ena bakbenet. När jag kolla vad som hänt upptäckte jag att hela klon var borta!!!! bara pullpan stack ut från tån...aj, aj, aj
Shaggy skrek när jag tog i tassen.

Kortet tog jag efter att veterinären rakat tån

Jag ringde djurakuten och fick veta att jag inte behövde åka in nu på kvällen, jag kunde vänta till i morgon, bara jag fick det rent och satte på en krage på honom, så han inte kom åt att slicka. Jag fick inte röra tassen på honom... så jag kom på att det enda sättet att få det rent den på vara att ställa honom i duschen. Det gick mycket bättre! då skrek han i alla fall inte.

I dag öppna veterinären kl 10 och jag hängde på låset... Det är inte kul och höra när ens bebis har så ont... Jag har aldrig hört han skrika så som han gjorde då tjejen skulle göra rent och få loss allt hår som fastnat, hon raka tån och la på en salva med antibiotika i och sen på med ett bandage, som ska sitta på i två dagar, sen räcker det med en strumpa bara. Det kan ta upp till en månad innan klon har vuxit ut igen.

Det är inte klokt vad det kostar för att få deras hjälp... samtidigt förstår jag att dom har höga omkostnader (och utbildning) men att få en klo rengjord och lagd i bandage det tog tio minuter.... kostar 2000:-

Så här ledsen såg han på mig då jag skulle åka till jobbet, 
som tur va var det lördag i dag så gubben var hemma och höll honom sällskap.
Han fick ha kragen på sig till jag kommer hem, så han inte sliter av bandaget.


Shaggy hade inte rört sig på hela dan...
Han var helt slut från pärsen hos veterinären.
och tyckte det var såååå skönt att slippa kragen.

Han verkar inte ha ont nu =)
skönt då har han nog klarats sig från inflammation.

3 kommentarer:

  1. Nämen lille Shaggy... hoppas han repar sig snabbt.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Men stackars lilla Shaggy!! Förstår att han har ont! Hoppas att det läker fort! Milla "blåser" på det onda! / Irene

    SvaraRadera
  3. Shaggy tackar för omtanken =)
    I kväll tog vi av bandaget, veterinären sa att det läker fortare om det luftas.. Det hade slutat blöda och vi satte på en nylonstrumpa som skydd.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10