tisdag 22 juni 2010

Planteringsbänken... jag måste få visa =)

Nu har jag ÄNTLIGEN fått fart på mitt bygge av planteringsbänken.
Den här har jag haft i mitt huvud sedan jag byggde växthuset.
Vi håller ju på att måla huset nu... ;) men gubben och grabben stack i väg över helgen på fotbollscup i Hudiksvall, så jag passa på att göra något jag ville göra =). Jag jobba i helgen, men eftersom jag börja först vid 12 på söndagen hann jag snickra ihop stommen.

För kanske 5 år sedan fick vi denna sittgrupp.
Bordsskivan var skadad så företaget skicka ett nytt bord

Bordskivorna från extrabordet har jag sparat 
för jag tänkte att en dag ska jag bygga en bänk av dom... 
och nu kom dom till användning
 "Den som spar han har" 
*ler* jag är en riktig skrot samlare, 
jag har hela garaget fullt med "bra ha saker"


På söndagen innan jobbet fick jag ihop stommen 
och hann även måla en sväng


Här ser ni hur bänkskivorna kom till användning =)
"Bordet" var utdragbart, så jag tog "mellanskivorna" till bänkskiva
Och "riktiga" delen av bordskivan blev baksida.
Den vita väggen är hyllplan från jobbet som skulle slängas, 
stommen byggd av spillvirke.
(Jag fick köpa till ett par långa reglar iochförsig... )
men i övrigt har jag byggt den av mina "bra ha saker"
Återvinning =)


En hylla för lite blommor, men den är framför allt till för att vara regnskydd 
åt mina redskap som jag ska sätta upp här... inte klar än!
Men jag kunde inte låta bli att visa er vad jag håller på med nu =)

Nä nu ska jag ut och bygga klart, 
jag är ledig i dag eftersom jag jobba helgen och vädret är KANON solen skiner.
Jag återkommer i kväll och visar mera.

Ha en skön dag  

4 kommentarer:

  1. NÄMEN!!! :-) Vilken snygg bänk du har gjort! Den blev ju jättebra! -Gud, vad du är duktig och påhittig!!!!
    ******************************************
    Sussie.

    SvaraRadera
  2. Tack =) jag blev glatt överraskad... det blev bättre än vad jag hade tänkt mig =)
    Jag har ju en bild i huvudet, innan jag sätter fart... det blir inte alltid som jag tänkt mig, men denna gång blev det *tummen upp*

    SvaraRadera
  3. Men gud vad fint och SÅ smart!!
    Är det lugnt om man snor din design och ide? detta är den bästa lösningen jag har hittat hittills :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart får du det. Idag har jag även byggt ner en "diskho" i bänken. Jag tog en murargrej som balja och sen köpte jag ett vattenlås på IKEA. Jag kan lägga in nya bilder på den i morgon, nu är det för mörkt ute... och Tack för du gilla min bänk.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10