tisdag 22 juni 2010

En dag på baksidan...

Vilken fantastisk dag =) det har varit hur skönt som helst, att gå och strosa i dag... strosa!! jag har hållit på och byggt på min bänk =)... Men jag och Shaggy tog först en lååååång promenad på förmiddagen och titta på blommor i trädgårdarna runt om... nu vet jag var jag ska gå i höst och samla frön ;)


Först när jag börja idag fick jag ett litet... problem
Jag hade räknat fel på 4 cm!!!

Det blev till att såga fram en bit som passa.
Nu var skivorna bara 3 cm tjocka så jag fick såga brädan på längden!!!
VILKEN TID DET TOG!!! 
det kommer kännas i min axel i morgon... men det var det värt *ler*

Ser ni kroken?
Jag tog ett par krokar jag hitta i en låda
Det är krokar för gradinomtag, som har legat i evigheter.
Nu kom dom till användning =)
Kroken är handtag för att öppna luckan.

luckan över komposten =)

När man står och planterar måste man ju ha
någonstans att göra av med överbliven jord =)

Så blev det...
Nu syns det inte men på vänster sida har jag ställt en sopsäckställning
Med lika dan lucka som komposten =) så man lätt kan slänga skit...
i mitten har jag gjort en hylla för dunken, dunken där jag förvarar mitt
nässelvatten, den rymmer 25 liter 
och nu kan jag lätt tömma ur rätt mängd vid vattningen =)
Under den hyllan fick min låda plats där jag förvarar min jord, 
som måste finnas till hands då jag får ett ryck att plantera om.

Jag är SUPER nöjd med min bänk.
Det kommer underlätta en hel del...
nu slipper jag plocka fram och tillbaka varje gång!!!

För att slippa se allt under bänken har jag tänkt att jag ska sätta 
upp bambyrullgardin... men det blir en annan dag, för jag ska inte köpa "nytt"
Jag tar ju svängen förbi Eriks hjälpen ibland, och jag har köpt alla mina
 bambyrullgardiner där billigt, 
(varför köpa nytt när det ändå ska hänga utomhus och bli förstört)

Nu ska jag ner till lotten och vattna och ta vara på kvällssolen =)
Jag har ingen kvällssol hemma direkt!
men på lotten är det UNDERBART på kvällen då solen skiner.

Ha det så bra vi ses =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10