fredag 1 oktober 2010

Natt frosten har kommit...

FY vad ledsen jag blev när jag vaknade i går. Jag har jobbat så mycket på sista tiden att jag inte hunnit eller orkat ta in mina växter.

I dag är jag ledig så jag ska ta tag i allt... inatt tog jag in allt som var krukat i boden så dom klarar sig iallafall. sen har jag har en hel del växter som står kvar i rabatterna och behöver krukas. Jag var och köpte såjord i veckan som jag kan använda, nu vill ju inte växterna ha jord med näring. Jag vill övervintra alla mina paprika planter, det är ca 25 st, någon av dom SKA överleva vintern hos mig!! förra året klarade jag ingen! men jag ska prova på olika sätt. Några ska få bo inne i rumsvärmen, några ska få bo ute i boden.


Mina änglar mår INTE bra!
Mina Änglatrumpeter stog kvar ute... hoppas nu att jag kommer klara dom, det kommer man ju inte se, förens i vår, om dom klara dessa frostnätter.

INTE kul att säsongen är över... jag hoppas verkligen att vi får upp uterummet nästa år så jag kan förlänga säsongen nästa år.

Har frosten kommit till er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10