onsdag 29 september 2010

Fönster till uteplatsen...

ÄNTLIGEN... som jag har letat efter billiga fönster... Idag var jag och hämta två fönster och en dörr till uteplatsen på baksidan. Hitta dom på blocket för bara 100:- per del. JiiHo

Det är en heldel jobb att göra på dom... skapa och måla

Vi har i 10 år pratat om att glasa in på baksidan, men våra planer har bara vuxit genom åren...
Första planen var att bara sätta tak, sen glasa in, när vi ändå höll på skulle det isoleras...
Priset på det rummet blev för högt! så nu är vi tillbaka på ruta 2.
Det blir ett sommar rum utan isolering.
Golvet ligger där, och nu har glaset och dörrarna kommit  hem.
Finns stor chans att vi sätter upp det i vår =).



2 kommentarer:

  1. Härligt att du har hittat fönster! Mycket att göra men det kommer bli så fint! Du är så duktig!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Vad fint med gamla fönster! Jag skulle vilja ha några gamla fönster att göra ett litet minidrivhus av, får se om jag hittar några.

    Jag har mailat dig, kolla mailen! :)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10