fredag 29 oktober 2010

Mild väder???

Nu har Expressen gått ut med att det ska bli mildväder fram till januari. HOPPAS dom har rätt =0).
Förra året då jag fick min lott i november, var jag nere och grävde hela november. Nu skulle jag vilja göra samma sak i år. Det är ju så mycket lättare att gräva på hösten då det inte är för varmt ute... och det är ju först NU som man kan fixa hur man vill, då alla växter är borta.

I går fick jag en hel del gjort på lotten jag satte vitlök och gjorde i ordning en ny odlingslåda till min ringblomsodling.

En bild från i går då jag höll på...
Spaljen är riven och Ringblomslådan börjar ta form
En hel del är kvar att göra där nere!

NU måste jag skynda mig!!! måste hinna duscha och gå ut med Shaggy innan jag åker till jobbet, det är riktigt skönt att börja kl 10 då kan man ta det lugnt på morgonen =), ibland tar jag det lite FÖR lugnt.

Hoppas ni får en bra dag hej hej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10