torsdag 21 oktober 2010

Jag är såååå glad... jag har köpt ny bil.

Som sagt jag är såååå glad =O) En vinter till i Atosen hade jag inte klarat!!

Den här bilen har... bromsar... framrutan är hel... värmer min rumpa när det är kalt... kan spela CD skivor... vindrute-torkarna bankar inte... och kan komma upp i hastigheter över 100 km/tim.
Det hade inte min gamla Atos!! =(


Min nya bil är en Mitsubishi Space Star -04 med 1,8 motor.


Jag har varit runt på massor av olika firmor och provkört och provsuttit massor med olika bilmärken och den här kändes helt rätt, på en gång då jag hoppa in i den kändes det rätt. Mitt problem är ju med manuella bilar att nå, att klara av att trycka ner kopplingen i botten!! Med min lila längd av 154 cm är det inte lätt. Drar jag fram sätet så jag når kopplingen, får jag ratten i magen och växelspaken under armhålan!! 

Jag hade jätte gärna köpt en med automatisk växel för då ska ju inte någon koppling ner i botten, men eftersom båda ungarna ska börja övningsköra snart så är det bäst att ha en bil med växlar.

Min gamla Hyundai Atos var bra att packa i så det var ett krav jag hade på min nya bil, nya bilen går som minibuss, den har dessutom dragkrok. Så jag kan släpa runt på jord, hästskit och annat, hur mycket jag vill =)

Ett annat krav jag hade var AC, jag har aldrig haft det i någon bil jag ägt och på sommaren har jag "känt" hur andra har det i sina bilar... det ville jag oxå ha.

Tysta vindrutetorkare... i min Atos slog dom i så hårt i nederkant att man fick ont i huvudet när det regnade.
nu är det tyst och skönt... 

Hel framruta... min framruta på Atosen sprack i lördags, då det var frost på rutan och jag satte på vindrute-värmen!!! Då fick jag nog!! 

Jag är såååå glad =O)

Nu vill jag åka långt... och prova hur den går då, jag kanske dyker upp hemma hos er en dag *ler*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10