söndag 24 oktober 2010

Snö sista helgen i oktober.!

Så här såg det ut i fredags då jag åkte till jobbet... i år var snön tidig.


Jag hade inga vinterdäck på min nya bil så det blev att byta innan jag åkte, som tur va började jag kl 11 så jag hann byta innan jag började.



På lördagen hade vi städdag i området där jag bor, snö och kalt men vi jobba på lite i allafall =)
All snö som kom i går låg inte kvar som tur va...
Jag körde med min gräsklippare över löven och samla i hop dom...
Dom som bor här är ju inte kloka!!!
Alla löv ska bort ?? för det ser illa ut... men det är ju bara bra för buskar och träd om det får ligga kvar.
Jag fick i hop 13 säckar med sönder hackade löv =)
Det ska jag lägga ut på odlingslotten.

På kvällen fixa jag till hyllkonsoller i växthuset, vad bra det blev =) nu ska jag bara hitta hyllplan oxå, det bästa vore att hitta någon typ av galler, så hyllorna blir lätta (inte väger så mycket) och lätta att tvätta.

Jag ska inte ha värme på i växthuset i vinter som jag hade förra året!!!
i år ska jag odla perenner där i stället som vill ha kyla för att gro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10