onsdag 14 september 2011

En liten resa till Italien

Jag måste få visa lite bilder från min resa till Italien förra veckan
Vi var på studieresa för jobbets räkning =)

Två dagar var vi i Parma (och studera)
Sen fick vi en fri dag i Milano =)
Underbar mat och häftiga byggnader...

Centralstation i Milano
vilken byggnad...  dom kan verkligen bygga i Italien
byggnaderna består av bara skulpturer!
men kolla på "bänken"längst ner i bilden...
Någon har målat ett kärlekspar <3

Centralstations byggnaden inifrån 

hela stan full av fina hus

Domen i Milano
ett  helt galet bygge... det tog 500 år att bygga denna byggnad
Sjukt! Han som börja bygga, fick ju aldrig se den klar.!?

bara porten tog nog ett par år att göra...

Hela portdörren bestod av skulpturer

Nog om byggnader nu till lite kul...


se vad man kan göra av gamla jeans =)

någon hade roat sig på stan... =)
Jag hade ju hoppas på att hitta några fina parker
Men detta var allt jag kunde hitta =)

På en restaurang hitta jag denna fina vägg 

Till slut hitta jag lite blommor

Ja... det var lite från min resa
jag fick lära mig att baka Italjensk Pizza oxå
jag ska bara översätta receptet 
sen ska ni få det =)

Kram och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10