lördag 12 mars 2011

Trädgårdsmässan =)

Jag var på trädgårdsmässan i Kista i dag och träffa Bondjäntan 
en sprudlande glad tjej och lika lång som jag =)
(eller lika kort, ska man väll säga... jag är endast 154 och en halv - halvan är viktig =) 
Jätte kul att träffa dig och din Bobb =)

Vi gick runt och drog in inspiration och lyssnade på några föreläsningar, 
som jag inte blev så imponerad av!

Jag såg inte alla föreläsningar i dag... i morgon ska jag dit igen och lyssna på dom andra som jag inte "hann" med i dag. Raapne är en som jag spara på... och Katarina på odla.nu

Nu lite bilder... =)

Ett betong projekt... i sommar


Ville HA! men inte köpte =(
Vi har i familjen relation till hiss-skyltar
(-hur man nu kan ha det? hihi)


Vilken härlig färg =)
Men jag måste tygla mig!
Jag har redan julroser... under snön!


Julrosen.
UR..... LÄCKER
Vill HA!
1350:-
Men inte idag!
Tog bilden för att komma ihåg att göra
likadana med grenar... och sen sätta
över planter som behöver skydd
mot rådjur och harar.
Länge velat ha, och lätt att bygga själv =)
Köksträdgård.. kolla in morötterna *hihi*
Rosa... =)
mera... rosa =)
(Jag är i en rosa perjord)
Vägg växthus... lätt att bygga själv.
Sån är jag... allt går att bygga själv :)

Om jag ändå hade 48 timmar per dygn då hade jag haft tid att bygga allt jag ser... 

4 kommentarer:

  1. Hear hear! 158, 5 och halvan är väldigt viktig här med ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att träffa en bloggare live ! Fina tips du delat med dej av, jag snor en .... den du skulle göra med grenar. Fast jag behöver inte ha den mot rådjur, utan bara för att framhäva någon av mina blommor framöver. Tack.
    Ha en bra dag på mässan.
    Kramar Susann

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Tack för igår och ett ännu större tack för alla gó-saker du hade med dig till mig! Jag ska vårda chilisarna ömt och likaså ringblommorna! Hujeda mig vilken påse ringblommor det blev. Nu MÅSTE jag ju beställa in mera olja! :-) BOBB hälsar!

    Många många kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt - jag var där i torsdags och såg heelt andra saker än dig :-). Trist med föreläsningarna... då missade jag inte så mycket alltså ;-).

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10