lördag 15 januari 2011

Så det kan gå...

5.e januari satte jag ju en massa frön som skulle stå ute under snön, för att börja gro i lugn och ro i vår.
När man frösår för att ställa ut i snön, så ska man ju låta sådden stå ett par dagar inne innan man ställer ut dom... och det gjorde jag!!!
Men jag glömde!! hade fullt upp med förberedelserna inför min dotters födelsedagsfester 
(en för kompisarna och en för släkten) 
Så Pionvallmon hann GRO!!

Det får bli ett experiment... 
Har ni några förslag på hur jag ska göra??
Hur lång tid tar det för vallmo från sådd till blom??

Min tanke var att dom ska få flyta ut i mitt förråd som jag har 10 grader i.
klarar dom 10 grader? om inte så har jag ju min "låda" 
som jag kan starta värmen i, där kan jag hålla vilken temp som helst...


Hur skulle ni göra ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10