söndag 19 september 2010

En skit dag igen...



Jag var och hämta hästskit, annars var det en bra dag idag *ler*

Jag tog en semesterdag i dag... skulle ha jobbat, jag har tre helger fram över att jobba så jag tog en dag extra så jag och min man kunde tillsammans fixa lite... ett par vändor till återvinningen började vi med och slängde en massa ris.. jag har klippt ner häcken på baksidan. Sen var det Fotbollsmatch så min man och son stack i väg på det, då passa jag på att hämta skit... ingen i familjen ville hänga med på det!!!!? *hihi*
Vilken sörja det var!! tur att jag hade stövlarna på mig... höll på att glömma!

Hade lånat bilen från jobbet igen. 10 st IKEA säckar fick räcka, mer orkade jag inte ta... 

All skit får ligga kvar i säckarna över vintern jag lägger på dom i vår, för att få plats med säckarna på lotten var jag tvungen att ta upp all potatis som var kvar i marken, för att ha en plats att lägga dom på.

Jag kommer inte sätta potatis nästa år... för mycket jobb!
Det var bara den första potatisen till Midsommar som smaka något alldeles extra.
Det blir att odla i tunna nästa år... bara till midsommar =)
och så lite bilder på mina "överlevare"
Olivträdet
i år har den blommat och några oliver är på G
Banan plantan jag köpte på mässan april-2010

Bogavillan
från hösten 2008
Den grävde jag upp idag och satte i kruka
snart dax att ta in för vinterförvaring
den blommar fortfarande...
En av mina uppstammade fuschia
köpte den som stickling våren 2009 på plantagen
lyckades övervintra den... hoppas den klarar en vinter till hos mig.
En av mina frösådda (2008) exotiska växter
kommer inte nu ihåg vad den hette!
men i sitt hemland kan den bli upp till 6 meter hög och blir full med rosa blommor
den får övervintra i vardagsrummet sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10