onsdag 18 maj 2011

Tomat test

Min tomat sådd blev katastrof!! 
alla är "halv"döda

Så det kan gå... =)


Men som tur va kan man köpa nya =)

Med dessa två tänkte jag göra en test med
det är Dansk export en frilandstomat
som även går att ha i växthus.
En får bo i växthuset och en på friland
dom har ju fått en bra uppväxt och båda är lika starka =)

Den plantan som står ute fick ett täcke
Den är nog inte av härdad helt än.
Ska ta en shopingsrunda i helgen och se om jag kan hitta flera sorter... 
några busktomater behöver jag oxå


Sen måste jag avsluta med en skön bild på Shaggy
Se hur han sitter då han åker bil =)
En "hand" på armstödet
det är bara solbrillorna som saknas *hihi*






4 kommentarer:

  1. Synd med dina tomater & hade vi haft närmre till varandra skulle du ha fått några plantor av mej. Men allt(tror jag iaf) har något gott med sej, Lycka till med nya plantorna.
    //Susann

    SvaraRadera
  2. Tack Susann, men jag gråter inte blod över dom =) Det är bara bra att lite dör ifrån mig, jag får ju inte plats med allt *hihi*

    SvaraRadera
  3. Jag sår aldrig plantor, utan jag köper lite större plantor. Tycker att det funkar bäst.
    Vilken mysig kompis du har bredvid dig i bilen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hade det inte varit för att jag ville ha speciella sorter så hade jag inte heller satt tomatfrön, en heldel av dom ser ut att kunna plantera djupare och då kommer dom ta sig. Har inte kollat än vilka det går att göra det med med det är sungold och vildtomat jag hälst vill ha.
    Min lilla kompis är störtskön =)
    I dag ser det ut att bli fint väder hoppas du får en skön helg =)
    Jag ska vara ledig och bara njuta av allt som har kommit upp.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10