lördag 7 maj 2011

Grönmassa till lådorna

Förra helgen börja jag städningen av odlingslådorna på baksidan.
igår blev jag klar med "städningen"

FÖRE


EFTER
Här ska jag sätta massor med gurka och sallad
för det är det som går åt här hemma hos oss.

Kul med före och efterbilder när det blir sådan skillnad =)
Jorden hade sjunkit en del så jag fyllde på med hästgödselkompost

Sen ska jag gräva ner grönmassa
Men den skulle vädra förs i ett par dagar
Grönmassa är gräsklipp som man förvarar
 i svartaplastsäckar och spar över vintern.
fin, fint att vårgödsla med.



i dag skiner solen =)
Jag får se vad jag hittar på... vi ska egentligen börja med balkongen, men!
Jag har inte satt potatisen än... smiter nog ner på lotten en stund =)

HA EN SKÖN DAG





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10