lördag 6 mars 2010

idag ska det planteras om...

Oj vad det har växt, det har länge varit tid för att plantera om, men jag har inte haft tid.
Vi har hållit på att tapetsera om i min dotters rum, det tar ju alltid längre tid än vad man har tänkt.
Här står nu en massa paprika och tomat som ska få större krukor.
Tomaterna planterar jag om i mjölkförpackningar, dom blir ju lite djupare så man kan få ner skälken en bit.
kronärtskockan ska även den få större kruka i dag, hoppas jag hinner sätta lite mera frön oxå, har ju en del paprika som måste ner i jorden innan det är försent.
Jag måste få upp mera lyse i boden oxå... får se vad jag kommer hinna med... återkommer med bilder sen

2 kommentarer:

  1. Wow..vad härligt det växer hos dig! Jag har inte sått tomater ännu men snart ska jag göra det! Jag brukar också använda mjölkkartongertill tomaterna! Dom är toppen! Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  2. Oj oj va skönt att se likasinnade 'tokiga' människor, det ser jättefint ut! Jag kommer att lägga till din blogg i KÖKSTRÄDGÅRDEN
    Hälsningar Tyra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10