söndag 8 september 2013

Men var tog jag vägen... ;)

Jag som trodde att jag skulle börja blogga igen efter vår trädgårdsresa. Men här blev det ingen tid över till det... När vi kom hem skaffa jag mig ett gäng vaktlar :).

jag blev så "hönssjuk". Jag har ju i sååååå många år drömt om att få ha höns men inte kunnat pga av att jag bor i tätt bebyggt område. Men så upptäckte jag vaktlarna, så underbara och söta är dom :).

Så nu mera bloggar jag om dom här.

Sen fick jag en fråga om min odlingsbänk jag byggde av ett gammalt bord. Om hon (Linda) fick sno min idé, och självklart så ska du det :).

Här kommer lite mera bilder på bänken, som jag har utvecklat lite...

Jag valde att fästa bambygardiner framför så man slipper se det som ligger under, jag börja måla en av dom men fick avbryta pga av regn och sen blev det inte av att jag måla färdigt! Men en dag ska jag väll göra det ;)

En del av skivan gjorde jag löstagbar...

För under monterade jag fast en murarhink...

Med ett vattenlås från IKEA...

Nu kan jag stå där och diska krukor och annat. i lugn och ro
Vattnet får rinna ut på backen för där under har jag ju en stenkista.

Jag är super nöjd med min bänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10