tisdag 4 oktober 2011

Ljuvlig dag i solen =)


OJ, vilken dag jag fick på min lediga vardag
vad glad och nöjd jag är =)
(eftersom jag jobba i helgen blev jag utan sol då!!)

Efter min sköna skogspromenad
Tog jag tag i och rensa mina vitlökar

Solen värmde så skönt att jag fick ta av mig tjocktröjan
 jag satt på mig och bara satt i t-shirt
Det var till och med skönt att höstvindarna kom och svalka
För det var hett ett tag!!
Det kändes som att det var en vårdag =)

Mina mini sekatörer från Jula är super vid såna här jobb
och när jag beskär exp. utblommade blommor
Jag fick själv tipset via en blogg
Jag gav bara 49.- för båda =)

Vitlök är sååå vackert tycker jag...

istället för att göra traditionella vitlöksflätor
gjorde jag "vitlöksknyten"
Kul att ha med sig då man går bort.
En egen design =D

Egen odlad Squash
i super storlek!!

någon nytta ska man ha av en super squash!!
En massa frön =D

Och här sista tomat skörden...
i stora lådan är tomaterna från mina självsådda plantor
och i korgen är det tomater från mina "planerade" plantor
Ännu ett bevis på att man ska låta fröna gro på friland!!

Jag fick användning av min lök-torkställning igen.
all åkerfräken jag plocka i morse hänger nu på tork.

Det var lite från min härliga dag i dag
hoppas ni oxå haft en underbar dag

Kramis

3 kommentarer:

  1. Du ser inte ut att ligga på latsidan! :-)
    Fint vitlöksknyte. Och grattis till din stora fräkenskörd. Hoppas att den hjälper mot rosten.

    Ha det fint!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna kul att du gilla min vitlöksknytte. Jag hade tänkt hinna ner en sväng till i dag (plocka åkerfräken) men det får bli en annan dag, nu väntar jobbet... hoppas vädret håller i sig till helgen då är jag ledig och vill njuta igen =)
    Kram på dig och njut... om ett par veckor kommer "stormen" hihi

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert vitlöksknyte! Och stora skördar har du fått ser jag! Grattis! I morgon MÅSTE jag koka åkerfräken och höstspruta jorden i alla odlingarna!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10