lördag 6 februari 2010

Odla träff i Fjärilshuset på Haga

Idag har jag haft en mysig och trevlig dag. Jag träffa tre tjejer från Odla.nu :)
Vi träffades vid 11 och började med en fika och bekanta oss. 
Tiden gick fort... vi bara prata och prata :) vips så hade det gått två timmar och tre koppar kaffe och nu var det hög tid att bege sig in i växthuset om vi ska hinna se något:)

Här är Ann, Malin och Kerstin.

Bananer växte upp i taket på växthuset, samma sort som jag har...

Med bananer på... min kommer aldrig att få frukt, bananen behöver minst 8 månader värme och sol för att blomma. Min får sol och värme i bara 4 månader... svenska sommaren är för kort!!!


Några fjärilar som satt still fick jag kort på, dom flesta flaxa omkring och det var inte en chans att få kort på dom finaste...

 
På flera pinnar som dom hängt ovanför en damm satt fjärilskokongerna.
Man kunde se att dom rörde på sig :)


Närmare bild på "bebisarna"


På golvet sprang det en massa veslor fritt 


Rävsvans... jag har frön till en sån som jag ska sätta :)


Det växte Potatis i taket.... Ja nu var det väll inte potatis :) Men det såg ut som potatis och var hårda som potatis... Vet någon vad det är????


Växthuset var verkligen "bevuxen" drömmen är ju att få ha ett växthus som denna en dag ;)

TACK... Tjejer för en rolig dag... 



1 kommentar:

  1. Vad kul att "få vara med" på eran träff! Sååå synd att jag bor för långt ifrån! Fjärilshuset har jag varit för lääänge sen. Så mycket vackra fjärilar! Ha en fin söndag! / Irene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



Jag går ut i april och kommer in i oktober
om ni undrar var jag är...
så är jag antingen på Lotten i odlingsboden eller i trädgården.

Lämna gärna en kommentar,
jag blir så glad då jag får en hälsning =)

Välkommen tillbaka
och ha en skön dag!

Mitt växthus

Mitt växthus
Mitt växthus fick jag i 40-års present av familjen. I Maj 2009 var det på plats. Klicka på bilden så får du se hur det gick till... UPPDATERAT SIDAN 18/12-10